Welkom op mijn blog, ik hoop dat jullie net zoveel plezier beleven aan het kijken als ik aan het maken.

donderdag 2 oktober 2014

Dol..........................fientje

Er was eens..........en ja daar begint ieder sprookje mee, maar dit verhaal begint iets langer dan een jaar geleden en is geen sprookje. op een mooie zomerse dag was er weer het jaarlijkse zomerfeest dat bijna om de hoek is bij mij en dat weekend waren ook mijn vriendin en haar man bij ons. Dus op zaterdagochtend gingen wij de jaarmarkt bezoeken en bij een ander wordt dit gewoon braderie genoemd. je kent het wel voornamelijk kleding en ander stuf tot dat ik een leuke kraam zag met allerlei leuke haakwerkjes en pakketten en ja daar zag ik haar voor het eerst ik was totaal verkocht, maar iets hield mij tegen, want ja haken dat kan ik, maar zou het niet te moeilijk zijn en kon ik dat wel, want het was een snoesje om te zien, maar geen punt kwam ik er niet uit mocht ik ook even langs komen of een mailtje sturen, maar Joland zei nee ik wil er toch nog even over nadenken ik laat het wel weten of kom zo terug. Tuurlijk niet dat doe ik niet welnee gewoon een heel weekend zeuren tja vind het wel heeel leuk, maar ja weet niet...................en dus van alle kanten werd er gezegd Joland doen hier krijg je spijt van en dus na een paar dagen wachten toch maar online het besteld. Dus toen het pakje gebracht werd zei mijn man eerst GOED lezen voor je gaat beginnen zo gezegd zogedaan nou binnen twee was ik klaar hoor, maar toen alles nog opvullen en in elkaar en aan elkaar naaien en ja toen dacht ach doe ik van het weekend wel en om een lang verhaal kort te houden toen ik weer eens een nieuwsbrief kreeg met een zo leuk pakket van een rammelaar zei ik tegen mijn man die ga ik maken voor de baby en wat denk je dat hij zei.............niks ervan eerst dat andere afmaken en dus op een zondag lekker buiten achter in de tuin gezeten heb ik het helemaal afgemaakt en heb nu dus de andere besteld. En nu denken jullie natuurlijk, maar wat is het dan geworden nu dit is het geworden aangenaam dit is Dolfientje.


Ok ok ze is niet helemaal perfect, maar voor de eerste maal een pop haken is me dan goed afgegaan al zeg ik het zelf. Dolfientje de ballerina en ja moet eerlijk bekennen ik heb hem gemaakt voor Vera onze kleindochter, maar nu had onze jongste zoon een cadeautje nodig en wilde haar dus heel graag hebben en natuurlijk zei ik ja en voor Vera maak ik weer een nieuwe en misschien dat dan haar oogjes er beter voor komen te staan.





Het poakket is te koop bij Hiphaakwerkl maar niet alleen Dolfientje, want er is een hele serie van. zoals je daar hebt Dolf. dolf de matroos en dolf gaat zwemmen nou ja te veel om op te noemen. Ook heeft deze dame Carla een eigen blog en die kun je hier vinden ik zou zeggen neem is een kijkje en misscien denk je ja dat kan ik ook, en uiteindelijk ben ik een jaar verder is ze helemaal klaar en ik ben er helemaal klaar voor om weer aan een nieuw project te beginnen in de donkere dagen die gaan komen. Het is alleen wachten op de bestelling en nee dit is gewoon even iets tussendoor doen even iets anders en Dolfientje die leefde nog ......................
En tegen jullie zeg ik tot een volgende creatie maar weer.




7 opmerkingen:

  1. Jij vindt 'm niet perfect en zult de gebreken wel herkennen maar ik zie ze niet, ik vind haar fantastisch, wat een droepie!!!!

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda
    Wat is ze leuk, je hebt het niet opgegeven en Dolfientje toch afgemaakt,je moet niet zo kritisch zijn hoor, wij zien de gebreken toch niet, ik denk dat je kleindochter Vera haar ook wel leuk zal vinden, dus ik zou zeggen gelijk doorgaan.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal je kleindochter er straks blij mee zijn Ik vind haar ook heel mooi geworden.
    Leafs Tietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onwijs leuke knuffel heb je gemaakt! Jeetje daar mag je trots op zijn zeg! Ik kan amper een recht strookje haken!
    Ennuh...he het is hand werk he dat hoeft echt niet allemaal perfect zie het maar als de handtekening van oma ;-)
    Ben benieuwd naar je volgende!
    Liefs Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een snoesje.....heel lief. Geweldig dit soort projectjes en ook al zie je er zelf altijd iets aan.....wij niet hoor.....het is gewoon een lieverdje.
    Groetjes Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohw, kijk nou toch wat een dotje. Wat een top prestatie om dit in elkaar gefreubeld te krijgen. zelf kom ik niet verder dan een bloemetje of een hartje. Ik kan er niets aan ontdekken dat niet perfect zou zijn. Het blijft immers toch ook handwerk, dan zijn foutjes gewoon geoorloofd.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou de gebreken vallen zo te z\ien heel erg mee, ik zie er geen ba... van, maar waarom heb je het pakje niet opgehaald in de kennemerlaan je weet toch wel waar Carla woont? Ze heeft zulke leuke dingen ik heb ze allemaal in het echt gezien SUPERrrrr leuk.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je langs bent geweest en nog leuker dat je een berichtje achterlaat, want die zijn altijd leuk om te krijgen en te lezen. Vind je me kaarten leuk, dan nodig ik je uit om mij te gaan volgen.

Groetjesssssss Jolanda